Quesadillas med sallad

Enkelt och god fredagsmat!


4.port
Du behöver:

500 g köttfärs
Tacokryddor
8 mellan eller 4 stora tortilla bröd
½ burk tacosås
En burk maj
Riven ost
Cremé fraiche

Valfri bland sallad
Olivolja
Honung
Balsamvinäger
Citron

Gör så här:
Stek köttfärs tillsammans med tacokryddor och tacosås.
Strö den stekta köttfärsen över bröden.
Häll på majs och riven ost, vik ihop brödet och tryck till.
Rosta quesadillan i en het och torr stekpanna, 1,5 min på varje sida.
Blanda ihop en dressing till salladen med olivolja, honung, balsamvinäger och citron.
Servera quesadillan med cremé fraiche och sallad.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tror jag ska hälsa på dig så får du bju mig på en av din goda rätter :D



Sv: Jaha, jag trodde hon var en cool lugn häst, är hon lite rädd av sig eller?

2012-02-03 @ 21:49:45
Postat av: Linda

Meeeen, det var jag som skrev det anonyma inlägget ;)

2012-02-03 @ 21:50:21
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Linda

Sv: Haha ja de såg lite frusna ut, vi tjejer tål lite mer ;)

2012-02-04 @ 16:39:02
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Linda

Sv: Hmm men det lät lite som en Guffi? Blev inte han också rädd när de kom kvistar mot kroppen o.s.v? Kanske har missuppfattat, kanske var din häst hela tiden fast jag glömt :P



Jag förstår precis vad du menar, Bitter är en liten fjant och så jag på ryggen, ingen bra kombination, med Martin på ryggen är han jättetrygg

2012-02-04 @ 17:02:37
URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0