Plugg, plugg, plugg samt lite roligt också.

Ingen lugn stund här inte, jag har en hel del plugg som behöver vara klart nästa vecka. Inte helt lätt heller utan några exakta direktiv men jag kämpar på och hoppas på att det blir bra. Har ett PM som ska in nästa lördag, förhör på onsdag på instuderingsfrågor samt redovisning av vårt grupprojekt som vi har en liten bit kvar att göra.

Nu till lite något roligare. I höstas satte jag ut en annons om medryttarhäst men fick inte riktigt något napp och gav upp tanken lite då det började bli så mörkt och kallt ute.
I början på december fick jag dock ett mejl från en kvinna som äger en islandshäst på 13 år. I samband med mejlet var det väldigt mycket i skolan och jag glömde då svara, vilket jag kom på här om dagen. Jag mejlade då tillbaka, bad om ursäkt och fråga om det fortfarande var aktuellt, vilket det är!
Idag ringde jag och pratade och tisdagen den 17 ska vi träffas i stallet och prata lite mer. Det är riktigt spännande, tror det skulle vara riktigt bra för mig att ha en häst att rida på, få komma ut lite och tänka på annat än plugg ibland!

Det är en valack på 13 år, snäll och trevlig utan att hitta på bus. Han är trafiksäker och blir aldrig rädd för något. Han kan testa lite i början men ger sig rätt fort. Stor och kraftig med fin tölt och skritt. Dock inte jättebra trav pga att ägare har en muskelsjukdom som gör att hon inte kan trava. Så detta är något jag skulle behöva träna honom i samt bygga upp muskler lite. Det verkar vara en toppen kille som skulle passa mig bra.

Stallet verkar toppen det med, både ridhus och paddock, fina ridvägar och trevliga människor! Samt så ordnas det kurser lite då och då också.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Nu finns första delen i min mini-serie om tömkörning uppe på bloggen! Vill gärna ha lite respons ;)



Kram Sofie

2012-01-05 @ 22:28:09
URL: http://toltaren.blogg.se/
Postat av: Sofie

sv: Ridbyxorna hittade jag på Horze :)

2012-01-05 @ 22:44:02
URL: http://toltaren.blogg.se/
Postat av: Malin

Sv: Ja jag hoppas verkligen att vi kan åka till Sverige. Jag längtar hem :) Vi kunde kanske mötas upp i Falkenberg då för gamla minnens skull.

Ja erkänn sängen blev fin! Haha, jag översatte för honom vad du skrev och hans respons var "Andreas will build their bed" :)

2012-01-06 @ 02:28:31
URL: http://maidenly.blogg.se/
Postat av: Sanna

Jag tror att det är jättebra att komma ifrån plugget och kunna åka till en häst!

2012-01-06 @ 10:12:36
URL: http://sannasant.blogg.se/
Postat av: Jenny

Nämen vad roligt, hoppas det klickar mellan er och att du kan börja rida honom då :)

2012-01-06 @ 18:49:48
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0