Varför måste SJ ha personliga biljett?!

Just nu gillar jag inte alls SJ:s idé om personliga biljetter även om det är grund och botten är en bra sak.
I helgen skulle jag ha åkt till min faster, dock fick jag samtal nyss att hon ska åka till farmor då hon åter igen inte alls mår bra. Jag förstår verkligen att hon vill vara hos min mamma när hon inte mår bra, det hade jag också velat vara. Men samtidigt som student med redan pressad ekonomi känns det inte alls kul att gå slänga 200 kr i sjön. Antingen hade jag kunnat göra något roligt eller sparat dem.
Det känns inte alls bra just nu, jag mår redan dåligt över ekonomi och budget samt så får mig alltid pengar att må dåligt. Jag få sådan ångest av att köpa saker och nu är det ännu värre när jag köpt något som jag inte kan lämna tillbaka, sälja eller använda.
Vad ska jag göra i Stockholm själv liksom?!

Om de nu ska ha personliga biljetter tycker jag att man ska kunna avboka eller i alla fall boka om gratis!!

Kommentarer
Postat av: Frida

Vad dumt...Men har du någonsin varit med om att någon kollat leg om du har en vanlig biljett? Det har inte jag, de kollar ibland inte ens på mobil eller egen utskrivna biljetter, så då borde du ju kunna sälja den...

2012-01-26 @ 09:17:17
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/
Postat av: Jenny

För att besvara din fråga kort och krasst; för att de ska tjäna mer pengar :/ Tråkigt att det blev på det viset.

2012-01-30 @ 18:35:46
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0