Vilka idioter det finns!

Att en människa kan vara så känslokall, helt sjukt!! Ja, jag är arg. Både arg och väldigt ledsen.

I måndags fick vi äntligen besked om att Andreas har fått jobbet här och att han kan börja antingen den 23 januari eller den 31 januari. Efter samtalet med chefen på det kommande jobbet gick han och pratade med sin chef och skrev på uppsägningspapper från den 27 januari. Och skulle då alltså börja jobba här den 31, vilket är snart.

För chefen var det inga problem att han skulle sluta om 2,5 vecka, inte heller för personalavdelningen men för den högste chefen, som för övrigt går under namnet isprinsessan (då hon är så känslokall), gick det inte alls bra! Nej, det är tydligen brist på arbetare. Hon kan längst sträcka sig till en månad, alltså den 10 februari vilket är för sent.
Andreas chef har verkligen försökt med allt, hans jobbarkompisar har stöttat men inget hjälper. Alla vet hans situation och förstår att han vill flytta nu men inte den där "överchefen".
Det dumma är att de hade anställt fler personer än de behövde sist då de visste att Andreas skulle sluta och i och med att de anställde fler skulle det gå lättare. Men icke, några har fått gå och andra är långtidssjukskrivna! Det är ju så man blir galen! Som vi har väntat och när vi nu äntligen snart kan flytta ihop nej då måste vi vänta lite mer!

Jag får försöka se det från den ljusa sidan, vi får mer tid till att leta lägenhet men nja det är väl inget som väger upp direkt. Något som jag verkligen bävar inför är att fira min födelsedag alldeles själv, hur roligt är det? Jag hade börjar vänja mig vid tanken att bli sambo, slippa vara själv och ta alla beslut själv...

Fy vad jag inte alls gillar Comhem just nu! De vill att Andreas ska ställa upp för dem vilket han även har gjort i 5,5 år men inte kan de ställa upp! Nej, vänner! Nu slår vi nävarna i bordet och bojkottar Comhem tycker jag!


Nu blir det till att plocka fram dammsugaren, sätta på musik och städa för att få ut lite ilska. Får hoppas på att jag inte förstör något bara!
Jag kände på mig att denna dagen inte skulle bli bra, så som det spöregnar ute kan det inte bli annat än dåligt!

Ajöss!

Kommentarer
Postat av: Frida

När fyller du år? Jag kommer gärna och bjuder på tårta :D Förstår hur arg du är när en person kan förstöra så mycket. Hoppas ni hittar någon sorts lösning iaf.

2012-01-12 @ 12:33:33
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mmmm.. vilken jävla människa! Speciellt när folk i teamet verkligen ställer upp! Flera stycken tog på sig att gå in och jobba extra för att täcka upp mig och en erbjöd sig till och med att ta bort sin föräldraledighet på två veckor.. finns bra människor också som sagt.



Puss

2012-01-12 @ 22:27:04
Postat av: Malin

Fy fan vad irriterande! Jag blir så ledsen för din skull. Vilken elak chef han har! Jag hoppas verkligen att det löser sig. Av min erfarenhet händer allt av en anledning även om man blir skitsur i början. Snart kommer ni vara tillsammans <3

2012-01-13 @ 01:09:07
URL: http://maidenly.blogg.se/
Postat av: Jenny

Fy fasen vilken soppa :( Och vilken hemsk chef. Hoppas det löser sig i slutänden ändå!

2012-01-13 @ 19:52:52
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0