Cia har gjort det igen - sadelgjord funnen!

Alla borde då ha en egen Cia som kan rädda en i alla tänkbara situationer. Idag räddade hon mig från att gå ner mig totalt i detta ständiga problem med sadlar, är de inte att de glider fram eller är för breda/smala så är det att inte sadelgjorden passar. Men nu så! Jag fick prova Cias anatomiska sadelgjord som är precis en sån som jag tänkt köpa.
Efter tre djupa andetag vågade jag prova om stropparna gick igenom och de gjord de, förstå vilken lycka!!
 
Ridningen gick då inte sämre den, vilken häst! Helt fantastiskt, jag kände mig så lycklig och trygg (!) på hennes rygg. Jag trodde aldrig att vi skulle kunna komma så här långt. Så underbart!
Hon rusar inte längre och kan komma ut ordentligt i hörnen även i trav. I tölten tar hon riktigt i med bakbenen och i skritten kan hon slappna av och det finns flera tempon i alla gångarter.
 
Det kändes även som att sadeln gjorde en hel del, det gick mycket lättare att rida med sätet och hon kände direkt vad som var på gång. Kunde till och med flytta henne sidledes i tölten!
Så lycklig!
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Tur att hon finns :) Roligt att det går så bra för er. Jag blir så sugen på att rida när det går så bra för alla andra, men jag tror min rygg dör då.

2012-07-14 @ 15:46:35
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: Kajsa

Söta :)

2012-07-17 @ 11:15:17
URL: http://kajsaochtuvas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0