Ett litet problem!!

Eller ja, ganska avgörande problem. Såg igår att stropparna på sadeln är ganska tjocka men tänkte inte mer på det. Men idag när jag skulle få in dem i min sadelgjord gick det inte!! De är alldeles för tjocka, hur tänkte de där?
 
Mejlade Helen och tydligen är dessa mycket tjockare än de på G3:an då de är nylonförstärkta. Det kanske kan vara bra men det går ju inte få in i gjorden.
Formiga ska tydligen vara bra, men den kostar en del och det har jag inte råd med! Fy så sur jag blev.
 
Lyckades iaf krångla på en sadelgjord för prova det skulle jag bannemig! Och ja, skön är den allt men kunde inte/vågade inte testa fullt ut då den inte satt perfekt med den sadelgjorden.
Blir till att leta sadelgjord nu istället. Ni andra med G4, hur har ni gjort?
 
Rák verkade iaf gilla den, tuggade så fort jag la på den och gick sen fint hela passet och var väldigt lyhörd.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad kul att du äntligen fått hem sadeln hörru :)
Men vad trist att stropparna var så tjocka, weird? Det måste ju finnas gjordar som passar denna annars är det ju helt meningslöst.

Varför valde du just en G4 :)? Mest nyfiken bara.

2012-07-11 @ 23:31:43
URL: http://www.mittangsull.blogg.se
Postat av: Anna

Svar:Det är superbra med nätet när man inte har inglasat:D Kostar inte heller en förmögenhet:D

Jag är jätteglad och tacksam att det redan ser bättre ut:D Håller också tummarna att det fortsätter så!!!

Nu när du säger det så är nog stopparna ganska tjocka. Jag har inte haft något problem med någon av mina sadelgjordar, har 2 st, 1 Eric Le Tixerant och en annan som jag inte kommer ihåg märket på. Jag kan mäta stropparna imorgon när jag kommer hem och ta några kort på vilka sadelgjordar jag har haft och har och hur det ser ut med dem på. Så får du ser hur det ser ut. Förstår att det inte känns så roligt nu när du äntligen har fått hem sadeln. Det löser sig nog ska du se!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

2012-07-11 @ 23:43:15
URL: http://anaby.bloggplatsen.se
Postat av: vERONICA

SV:Vi använder Dressyrgjord Anatomisk Equi-Guard (denna finns i två varianter och båda är bra) även den köpt på Hööks, har fungerat jätte bra (det viktiga är att det finns resår på båda sidor)
MVH Veronica

2012-07-12 @ 08:54:56
URL: http://tuskelum.blogspot.se/
Postat av: Nina

Åh vad härligt med en Sensationsadel! Jag har läst mycket om den nu och många vars bloggar jag läser, har en sån. Nu funderar jag skarpt på att sälja någon eller några av de sadlar vi har och köpa en Sensation i stället. Hoppas det fixar sig med sadelgjord för dig!

2012-07-12 @ 10:43:28
URL: http://stallskogalund.blogg.se
Postat av: Anna

Svar:Jag fixar det under em. Ska åka iväg och handla lite först:)

Mvh Anna & Tabasco:)

2012-07-12 @ 12:10:06
URL: http://www.anaby.bloggplatsen.se
Postat av: Frida

Nej, vad typiskt! Hoppas du hittar någon som passar :)

2012-07-14 @ 15:44:16
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0