Jag kommer aldrig sluta att förvånas.

Vilken helt otroligt fantastisk häst jag har!!
Åh, dagens stund i stallet gick såå bra. Det började med att hon stod blick stilla när jag borstade och gjorde henne klar, nästan som att hon var rädd att skada mig igen.
Sen gav vi oss ut på en skrittrunda som kändes bra från första stund, även om det gick lite segt till en börja. Men när vi väl fått fart och kommit en bit hemifrån gick det fint.
Vi gick till och med mer i kanten på vägen än mitt på asfalten vilket är ett stort framsteg. Sedan kämpade vi oss igenom massa hallonbuskar och små björkar, vilket också gick bra, även fåglar som helt plötsligt flög fram var inga problem. Jag kunde även nysa och vifta bort irriterande myggor utan problem.
 
På vägen hem mötte vi en crossmoppe som lät en del, men kille var vänlig och saktade in och började inte köra på förrän han kommit en väldigt bra bit. Rák var lugn, det är nog mest jag som är fjantig. Kanske dags för mig också att ta trafiken med ro?
På hemvägen kunde jag till och med reglera skritten och göra halt utan att hon stretade emot eller drog iväg. Hon väntade artigt på min signal.
Det blev en trevlig och avslappnad SKRITT tur!
 
För att inte få dåligt samvete och ta åt mig av alla framsteg som Rák gjort måste jag här tacka Cia som gjort ett fantastiskt jobb. Utan dig hade jag gett upp för längesen. Tack för att du gav mig denna chansen att verkligen lära känna Rák och hitta varandra!
 
Väl tillbaka i stallet borstade jag av och medan jag la in allt i mitt skåp tittade Rák nyfiket på mig över boxdörren, hon har aldrig tidigare var så intresserad av mig. Jag blir helt varm bara av att tnka på det!
Mycket beröm fick hon idag min fina lilla.
 
Förresten, jag har ju glömt att berätta. Här om dagen när jag smörjde in henne i manen och kliade lite tog Rák sin mule och gosade lite på min magen. Min gullehäst! ♥

Kommentarer
Postat av: Frida

Vad roligt att det går så bra, man blir verkligen förvånad när de förvånar en så där :)

Svar: Verkligen skönt, har aldrig haft semester på riktigt förut faktiskt, har ju varit sommarlov eller arbetslös tidigare :)

Det tycker jag med, fast han kanske var rädd att jag skulle vara med honom för mycket och surade därför :p

Haha, ja det kan man ju göra :)

Det var ju tur, fast knän är förädiska, mina är skit efter några hästar som landat på det och det var flera år sedan.

Jag förstår heller inte det där, fast det kanske är för att komma undan alla insekter de måste gå så fort.

2012-07-09 @ 21:33:51
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: Linda

Men vad härligt! Grattis!! :) Man blir ju alltid lika lycklig över sina framgånger vad det än är, vad skönt, kan tänka mig att du kunde slappna av mer.

Sv: Kraftur filmen handlar helt enkelt om att hans ägare vill ta honom längre tävlingsmässigt och med det måste han ta han från Island, vilket beyder att de måste skiljas åt, lite sorglig film om två vänner som når toppen i lag men som sedan måste säga adjö.

2012-07-10 @ 17:40:24
URL: http://www.mittangsull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0