Kungsbacka - Svensk ridsport

Då pappa körde mamma till Landvetter i morse så passade vi på att åka till Kungsbacka efter jobbet då vi ändå hade bil.
 
Resan dit var väl en upplevelse i sig kan man säga. Under dagen har de många gånger sagt på radion att Madonnas lastbil fylld med elektronik vält på motorvägen vid sju tiden på morgonen. Lastbilen var så fullpackad att de var tvugna att lasta ur den innan de kunde bärga vilket skulle ta en stund och det var helt stopp på motorvägen.
Jag tänkte sen inte mer på det, men kom mig för att berätta det för pappa i bilen. Mitt i berättandet kom jag på att lastbilen kom från Köpenhamn och alltså var på den vägen som vi skulle åka, dock inte på filen som gick norrut utan den hade vält över vägräcket låg på filen söder ut.
Som tur var kom jag på detta i tid så vi tog gamla vägen, vilket gick bra en bit till vi kom ikapp avfarter från motorvägen.
Efter att det tagit en halvtimma att ta sig förbi 12 km kö kunde vi vid Ikea i Kållered köra ut på motorvägen. Då var det istället kö in mot stan.
 
Vid halv sex kom vi fram till Svensk Ridsport, jag fick då lite hjälp med sadlar och fick med mig tre stycken hem att prova.
 
♠ Finesse Island, 17½  (dock kort) - detta är Svensk ridsports egna märke. De ser väldigt trevlig ut så det ska bli spännande att prova!
♠ Tekna, 17" MW - efter att ha provat både 16,5" och 17,5" så kunde jag inte låta bli
♠ Globus Clic 16" 34 - denna hoppas jag mest på!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Testade du inte en Clic förut också? Jag funderar på att testa en sådan jag med, jag skulle vilja ha en bomsadel att varva med.

2012-07-04 @ 17:14:20
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Frida

Bilköer är ju underbart! Jag undviker all trafik så gott det går, jag har lärt vilken väg jag inte ska ta ut till stallet vid vissa tidpunkter på dagen :p

Hoppas du hittar en sadel som passar er båda :)

2012-07-04 @ 20:39:16
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: Karin Damberg

Jag har en Clic till Nökkvi. Har även en ställbar Santa Cruz. Men när jag inte orkar ställa om den till Nökkvi så tar vi Clicen. Den är riktigt skön att rida i. Santa Cruzen är självklart skönare! Men den är ju en klass för sig. Men Clicen är riktigt bra i den prisklassen!

2012-07-05 @ 01:08:38
URL: http://lilldamberg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0