Första ridpasset

Idag föll det sig så att jag satte upp på Rák en dag tidigare än tänkt. Då Raudur inte var hemma så kunde jag heller inte rida handhäst, jag bestämde mig då istället för att rida i paddocken.

Det gick verkligen superbra, både jag och Rák höll oss lugna trotts att det blåste en och det var en del rörelse på gården.
Vi tränade en del skritt och mycket vikthjälper. Gick över förväntan, hon är mycket mer lyhörd och reagerar fortare! Lite trav och tölt kände vi på också, gick okej. Det behövs en del jobb till där men just nu är jag glad över att skritten finns och går att reglera!
Det kändes toppen idag med, får hoppas på att det går lika bra imorgon!

Just det. Glömde bort mig lite efter passet då jag tog av mig mina handskar och började slå dem mot varandra då de var dammiga. Plötsligt slog det mig att Rák bara står bredvid utan att röra en fena, är det inte fantastiskt?
Åh vad jag är glad! Vore bra att kunna stänga av hjärnan ibland och sluta tänka, det går så mycket bättre då. Vi kommer klara det här tillsammans!

Kommentarer
Postat av: Frida

Vad roligt! Jag vill också rida på min häst :(

2012-06-17 @ 10:01:56
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jätteroligt att höra, du ser, jag hade rätt när jag sa att du och Rák är gjorda för varandra, det märks ju!

2012-06-18 @ 18:27:18
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0