Lite tyst..

Nu var det väl ett tag sedan jag skrev något kan man väl säga!
Har varit rätt fullt upp, både 100 års kalas och midsommar förra veckan och denna har det varit mycket med jobb och stallet. När jag väl kommit hem för att landa efter 12 timmar hemifrån har jag inte mycket tid innan det är dags att sova igen.

Efter att ha sett en mysig fransk film med familjen har jag äntligen lite tid till att uppdatera er!

Jag kan ju börja med att säga att det är fantastiskt att få ha Rák nära igen och det går långt mycket bättre än det någonsin gjort. Jag märker verkligen vilken skillnad det blivit på henne nu när vi får umgås lite mer. När jag bara varit och hälsat på har jag märkt en del skillnad men inte lika mycket som nu.

I veckan har vi tagit en uteritt och denna gången, troligen också den första gången så skedde turen mesta dels på mina villkor! Det gick till och med att samla henne i skritt och gå riktigt sakta.
Uteturerna förr gick mest med turbon på!

Vi har även kört ett pass i rundkorallen och sedan lekte vi lite i paddocken så Rák fick springa av sig lite efter att ha stått ett tag. (Det finns en film som kommer komma upp så fort jag klippt ihop den) Även tömkörning, som i och för sig gick lite si och så samt ett ridande pass i paddocken har det blivit.

Igår då det var varmt ute passade jag på att tvätta av Rák i man och svans då hon var rätt skorvig. Så nu är hennes man och svans ren, fin och fluffig igen!
Det gick väldigt mycket bättre detta året än förra, då var hon nästan konstant rätt för svampen och vattnet som rann men nu gick det bättre.
Med sprayflaskan går det också framåt både igår och idag stod hon nästan helt still, på ovansidan av henne går det bra att spraya men när jag kommer under magen blir det läskigt. Undrar varför?

Det finns nog hur mycket som helst som jag skulle kunna ta upp. Men nu får jag nog sluta, det blev rätt långt!


Kommentarer
Postat av: Frida

Roligt med lite uppdatering, verkar ju gå framåt för varje dag för er :) Det där med att spraya under magen gillar inte Guffi heller, han flyttar på sig, lyfter på bakbenen när jag sprayar skapet, men jag följer bara efter och är envis. Han är ju inte rädd, men det kanske svider lite när det är sår där.

Svar: Ja, det är väldigt klantigt. Oj det såg inte jag, haha vilka missar! Det får bli ett mail imorgon så får jag berätta vad de säger. När hästen rör lite hastigt med huvudet ser ju tjejen lite rädd ut i en halv sekund.

2012-06-30 @ 23:29:10
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0