Markträning

Idag var det dags att ta träningen vidare ut från boxen. Vi tränade i paddocken på lite grundläggande saker. På väg ner hoppade hon till för något som jag inte vet vad det var men inte mer än så, vi kunde snabbt gå vidare!

Jag började med att känna igenom henne över allt både med handen, spö och rep. Repet var lite läskigt när jag slängde det (löst) över från sida till sida, råkade snärta till lite. Hon ryckte till en aning men inte mer än det. Flyttade på sig gjorde hon när jag bad om det.

Lite följa John, longering och träning på kommandot kom blev det också. Väldigt duktig var hon och det märks att hon och Cia tränat markträning ett tag nu.
Följa John gick riktigt bra och hon höll sig inom sitt område, förr gick hon väldigt lätt för nära. Longeringen gick den också bättre, hon förstod mer vad hon skulle göra och var kvickare vid kommando. Kom gick också väldigt bra, hon kom några gånger när jag endast sa kom men ibland fick jag hjälpa till att dra lite i repet.

Till slut fick hon trava lös i paddocken, kommandona fungerade okej men inte riktigt lika bra när hon kände att hon var lös och sprang fortare än mig. Tillslut fick jag stopp på henne, berömde mycket och slutade för dagen. Det känns riktigt bra det här!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag tror det är jättebra att du tar det lugn med henne nu, det kommer nog vara till er fördel sedan att ni mjukstartat :)



SV: Man lär så länge man lever, nu vet du ju i alla fall hur du ska göra med nästa häst OM du skulle importera igen.



Tja, det kommer väl fler hästar för både dig och mig, jag längtar efter ett till sto!

2012-06-12 @ 23:45:07
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Elina

Kul att det går bra för er!



SV: Det är verkligen underbart med Dollan!



Jag hoppas också att orsaken kan hittas, det känns hemskt att han är dålig nu.



Så fort både han och jag är bättre ska vi filma lite! :)

2012-06-13 @ 21:30:52
URL: http://icelandic.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0