Hästlukt och vårmys

Vilken underbar dag det var idag må jag säga! Blå himmel, strålande sol men något blåsigt.
Eftermiddagen spenderades i stallet. Kanske glömt berätta men jag är på hembesök denna helgen! Så underbart att vara hemma. När jag kom igår och klev ur bilen bara stod jag och andades den kalla, friska luften.

Tillbaka till eftermiddagen, jag och mamma åkte till Rák. Jag red och mamma gick promenad. Väldigt härligt var det. Rák gick så fint så, gick sakta och fint när hon skulle och sprang när hon fick dock något övertaggad. Vi gjorde upp en liten deal, hon fick springa fort upp för några backar men sen skulle hon gå snällt och fint och det gick bra.

Det är så underbart att få sitta på hennes rygg nu, hon tar verkligen i när hon går. Sådan utveckling hon gjort! Hoppas endast till för läskiga saker och flyger inte iväg längre som hon gjorde förr. Sedan så är det helt klart lättare att ha kontakt med henne. Väldigt lyhörd för sätet!
Det enda är ju att hon är som en bomb som ska explodera när som! Sådan energi, hon ÄLSKAR att springa. Stackarn som har en matte som är en fegis! Dock lovade jag henne att hon minsann ska få springa med Cia sedan! Så nu vet du vad du har att vänta dig, Cia!

Kommentarer
Postat av: ciajonasson

Tackar ;) ska allt se till att hon får springa av sej när jag kommer hem igen :)

2012-03-03 @ 14:55:13
URL: http://ciajonasson.bloggplatsen.se
Postat av: Frida

Låter riktigt mysigt, jag hade också med mig mamma till stallet i helgen :)

2012-03-04 @ 20:39:40
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0