Gårdagens ritt

Trotts blåst och regn gick det rätt bra. Vid red ut och mamma gick med för att promenera. 
 
Det gick riktigt bra till en början, hon kändes pigg som vanligt men inte lika på. Vi töltade och försökte trava men det var ingen bra travdag igår.
När vi kommit en bit så flög helt plötsligt Rák i panik och vände ett kvarts varv, inte alls långt borta från mamma som gick en liten bit framför. Vill inte ens tänka på vad som kunde hänt om mamma varit en liten bit längre bak.
Det som hade skrämt Rák var en vit bänk som inte stått där innan, det var en borste på den också. Sjukt läskigt! Efter det var i stort sett allt mer eller mindre läskigt och det var väl lite mitt fel också. Men jag försökte tänka bort det som hänt och sitta tungt i sadeln och andas lugnt. Resten av turen gick hyfsat. Vi red på i lite tölt och galopp. Jag känner dock att jag skulle behöva ganska många kurser, för min ridning känns inte speciellt bra. 
 
Vi träffade på lite olika slags djur med, först på gården en liten skällig hund som varken jag eller Rák skrämdes av. Sedan såg vi en stor fin häger en bit bort och till sist en hjort familj på 5 stycken. Väldigt fina!
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Blåst kan ju ställa till med vad som helst när det gäller hariga hästar :)

Svar: Aha, det vore ju tråkigt. Du får krympa sina ben lite grann :)

2012-11-04 @ 19:31:18
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: Linda

Hon är så pass skvätten din Rak? Jobbigt? Min Bitter är ju så, huuuh han är den bäst som jag haft längst men jag kan fortfarande inte känna mig heeelt trygg eller heeelt avslappnad, för han kan ju skita på sig när som helst haha.

Jag förstår om du har kännt dig osäker och så. Men jag hoppas att du ändå trivs med din fina Rak och att hennes skvättenhet inte påverkar dig allt för mkt.

2012-11-18 @ 22:21:02
URL: http://www.mittangsull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0