Nytt år, nya möjligheter.

Gott nytt år på er kära läsaren. Om ni nu fortfarande finns kvar där ute? Det har varit väldigt tyst här ett tag och kommer nog fortsätta så tyvärr. Jag känner inte att jag har något roligt att skriva om direkt. Då jag vet att de flesta av mina läsare är hästintresserade känns det tråkigt att inte kunna skriva om så mycket häst. Därför lägger jag mer tid på min andra blogg, eko-bloggen, när jag har tid vill säga. 
 
Fast lite häst har jag dock att prata om just nu. Tyvärr inget roligt dock. Som de flesta vet, sim läser Cias blogg, så har hon problem med sin rygg och hon vet inte hur länge hon kommer kunna hålla på med hästar så som hon gör idag. Detta innebär att det självklart är Rák som får flytta först därifrån. Från hösten kommer det troligen blir så att hon måste bo någon annanstans. Så våren får hon spendera hos Cia och sen tar jag henne till sommaren. Det har redan nu börjat snurra en hel del tankar i mitt huvud. Jag vet inte hur jag ska göra...
 
Ska jag sälja?
Ska jag låna ut henne på foder?
Försöka hitta någon på hemmaplan, västkusten?
Försöka hitta någon runt omkring Eskiltuna så jag kan få rida ibland.
Eller ska hon få vara hos någon var som helst?
Kommer jag kunna lita på personen?
 
Har ni varit i någon liknande situation? Vet ni någon som vill låna häst? Någon av er läsare kanske skulle vilja ta hand om Rák? 
Det är så mycket som snurrar och hela våren och sommaren lär jag grubbla fram och tillbaka. 

Kommentarer
Postat av: Frida

Vad tråkigt för er att han inte ka vara kvar hos Cia. Du kan inte ha henne i Eskilstuna och ha en medryttare?

Svar: Jag har tittat på den där men 50cm blir förlångt vilket är väldigt synd.

Tack :) Ja han är fin och stor för att vara 1,5år. Vindur heter han.

Åh, det låter trevligt :)

2013-01-05 @ 18:48:06
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: Karin Damberg

Vad tråkigt! Men kan du inte ha henne i närheten av där du bor och ha någon som hjälper dig med henne?

2013-01-06 @ 09:56:54
URL: http://lilldamberg.wordpress.com
Postat av: Elina

Men vad tråkigt! :( Hade jag bott närmare och haft större stall hade hon fått komma hit, men det är ju tyvärr en bit bort. Ja tycker att du ska kolla efter medryttare/halvfodervärd, borde ju finnas någon som kan hjälpa till med henne några dagar i veckan?

Hoppas verkligen att allting löser sig för Er! :)

SV: Hon tackar så mycket! :-)

2013-01-14 @ 17:58:45
URL: http://icelandic.bloggplatsen.se
Postat av: Elina

SV: Tack! Någon magisk kontakt har jag inte, jag har tur att ha två lättlärda hästar och jag älskar att träna med dem. :-)

Ja, vi har pratat om att bygga ut stallet med fler boxar men det kommer tyvärr dröja ett bra tag innan vi gör det dock. Hade det funnits plats och jag hade haft mer tid hade hon varit mer än välkommen hit.

Jag förstår att du inte vill ha ansvaret för en häst när du pluggar. Jag pluggar också nu, på heltid samt jobbar 75% och jag har väldig tur att jag kan ha hästarna hos mamma och att dem hjälper till med både betalning av hästarna samt skötsel vissa dagar när jag inte har tid. Förstår dock att det är jobbigt, men hade jag varit i din sits hade jag provat att lägga ut en annons på henne (foder eller saluannons) och be folk komma och prova henne flera gånger så du verkligen får se att det funkar mellan häst och ryttare.

Som sagt, hade det funnits tid och plats hade hon fått bo hos mig och mina hästar. Hon är ju så himla fin, lilla Rak! :)

2013-01-15 @ 12:54:53
URL: http://icelandic.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0