Glad påsk på er!

Här är påskstöket i full fart. Allt är diskar och in plockat i skåp. Jag har torkat av bord och bänkar samt dammsugigt lägenheten. Usch så varm man blir av att städa! Jag får öppna fönstren och vädra lite också.
Andreas har varit och lämnat tillbaka vår lilla lånebil och putsar nu fläskfilén som jag ska marinera.
Chokladkakan som vi ska ha till efterrätt ikväll bakade jag igår så den har stått i kylen över natten och gottat till sig.

Vår påsklunch kommer bestå av lite små plock bland annat prinskorv, potatis, gravad lax, sill och självklart ägg. Jag ska göra  oeuf mimosa som är en fransk tradition. Man kokar äggen, delar dem i två och tar ut äggulan. Fyller äggvitan med hemma gjord majonnäs och strös sedan på äggula och persilja. Väldigt mumsigt!

Nu ska jag ta och göra marinaden till fläskfilen som vi ska äta ikväll!

Kommentarer
Postat av: Kickiända-José-Loserlife

sv: Åh vad bra! Den ser väldigt skön ut plus att den inte är dyr! :) Men tror du att den passar på en häst med hög manke? Tyvärr är nog den sadeln förstor för min lilla ponny ;)

/ Michelle-Kickiändan

2011-04-23 @ 19:38:05
URL: http://kjl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0