Nostalgi

Usch ja, jag fick enorm nostalgi i morse. Jag vill bara stanna tiden och göra allt det som jag gillar utan att känna att tiden bara rusar iväg. det är verkligen sant att tiden går fortare och fortare ju äldre man blir. Jag tycker att det ska vara tvärtom om! När man är liten vill man ju att tiden ska g´å fort så det kan bli en födelsedag och sen jul och annat roligt.
Nu när jag börjar bli vuxen, har massa ansvar, skyldigheter, plikter m.m m.m vill jag att tiden ska gå sakta så jag kan hinna att göra allt som jag behöver! Jag skulle vilja spola tillbaka tiden, önskar att jag hade satsat mer på ridningen och passat på att ha varit mer med min mamma. Men då kände jag inte så, jag ville bara ha ridningen som en hobby. Lufsa runt i skogen ta några turer då och då när jag kunde.
Nu känner jag att jag hade velat satsa mer på ridning, träna för tränare, utvecklas mer och verkligen bli ett med Rák. Det går dock inte nu, hon är dräktig och jag ska börja plugga igen till hösten (förhoppningsvis). Men jag känner mig rätt lugn ändå, har nog en rätt bra plan för hur jag ska lösa allt.

Sen är det ju det här med att jag blivit så hemmakär och verkligen kommit närmare min mamma det senaste. Vart det kommer ifrån vet jag inte. Det kanske är så att nu när jag börjar bli vuxen och inte är den där jobbiga tonåringen längre så kanske jag börjar förstå att mammor inte alltid är pest och pina. Vi förstår verkligen varandra till punkt och prickar och tycker nästan alltid likadant.
Är det inte typiskt att det ska bli så precis innan jag (troligen) ska flytta hemifrån på riktigt. Jag vill ha mer tid till att få umgås med mamma, gå promenader, sitta och prata, laga mat och bara mysa.

Blir det inget napp för min del på något jobb så ska jag försöka vara så mycket med mamma som möjligt och självklart även i vara stallet om det finns någon ledig häst jag kan rida där.

Jag och mamma på Gran canaria mars 2010

Kommentarer
Postat av: Marina

Ja det hoppas jag också! Vill verkligen att vi alltid ska kunna prata om allt osv.. Men hur är det med dig :)? Pluggar du nu eller jobbar? Puss

2011-04-05 @ 19:28:21
URL: http://marinaholm.blogg.se/
Postat av: Marina

Åh lycka till då:) vad ska du plugga? Japp på ett café jobbar jag o jag trivs fint! Det är ju inte det jag vill göra i framtiden men just nu är det ett toppen jobb. Jag hoppas ja ska kunna utbilda mig till hösten eller eventuellt nästa höst:)

2011-04-05 @ 20:36:57
Postat av: Lisaaa

Sv: Ja, helt galet! Gick och berättade för henne hur bäst hon var hela vägen hem, äkta lycka :')!

2011-04-05 @ 22:10:07
URL: http://islandsheestar.blogg.se/
Postat av: Sanna

När jag fyllde 18 ville jag bara fortsätta vara 17 resten av livet. :P. Fast samtidigt är det ju skönt att bli vuxen, men det är lite läskigt ju...

2011-04-05 @ 22:27:11
URL: http://sannasant.blogg.se/
Postat av: Camilla

Så roligt med föl! När är det dags?



Är 23 och har fortfarande inte kommit på vad jag vill bli när jag blir stor... :S Så svårt!

2011-04-06 @ 08:24:13
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

SV: Jaja, det sitter som det sitter.. inte mkt att göra. Knepiga huvud! :P



Acheen ligger över kindtänderna, och ibland kan hästarna få sår i kinderna där. Antingen att man har nosgrimman för hårt spänd, och/eller att hästen har lite vassa kanter som gör att det skaver när nosgrimman ligger emot, lös som hård.



Pullar ska ge fria luftvägar och inte trycka på något luftrör. Remont tycker jag verkar snällt oxå, men B hatar det tydligen. Gav upp den för ett bra tag sen, men testade härom veckan men usch, blä och fy sa Bellan.



:-)

2011-04-06 @ 10:03:06
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: AnkihhC

Hallå! (: jag har nu en tävling på min blogg där man kan vinna ett schabrak i valfri färg och storlek. bara 3 är anmälda än så länge, alltså desto större vinstchans för dej.



Länk till bloggtävlingen: http://ankihhc.blogg.se/2011/april/bloggtavling-var-med.html



/AnkihhC

2011-04-06 @ 16:46:42
URL: http://ankihhc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0