Skola + häst + jobb + vardag, går det?

Det är en fråga jag ställt mig väldigt länge. Hur får ni som både har skola, häst och jobb ihop det med allt det som också tillhör vardagen? Jag ska förhoppningsvis börja plugga till hösten och kommer då troligen bo en bra bit hemifrån. Detta innebär att jag kommer långt ifrån Rák och jag vet verkligen inte vad jag ska göra av henne. Hon kommer ju självklart stå kvar i sitt stall tills fölet är avvant och jag tagit beslut om vad jag ska göra med fölet.
Men sen är frågan, kommer jag att ha råd att flytta med mig Rák? Finns det något lämpligt stall? Framförallt, kommer jag hinna rida så mycket så Rák får den motion hon behöver?
Stallkostnader, hovslagare m.m innebär att jag kommer behöva jobb. Kommer jag hinna att jobba också?
Och sen att få ihop vardagen med allt vad den innebär och pojkvän så klart. Känns som det bli mycket att pussla ihop. Vore roligt om någon som har erfarenhet av detta kunde ge mig lite tips.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag pluggar på universitet, jobbar extra i helgerna och har häst. Men jag är så otroligt lyckligt lottad som har hästintresset tillsammans med min familj, och har en fantastisk mamma (och hennes man) som ställer upp och tar hand om hästen när jag inte hinner. De kanske inte arbetar henne, men kollar till, fodrar och fixar allt annat i stallet. De är verkligen guld värda! Jag bor ju hemma fortfarande. Visst betalar jag lite hyra och mat och så, men jag har det otroligt bra. Dessutom ställer de upp och lånar ut bil till mig så att jag kan ta mig till jobbet. Men sen har jag inget annat som kräver min tid heller. Det är hästen, jobbet och skolan. Och så hundarna också förstås.

2011-04-01 @ 22:29:33
URL: http://sannasant.blogg.se/
Postat av: josefine

Jag går i skolan 100% och jobbar kvällar och helger när jag kan. Jag jobbar så mycket jag orkar, brukar bli ungefär 30-50timmar i månaden. Dom kvällar jag jobbar så har Emma Bellie, så jag ser alltid till att hon rids. Annars jobbar jag inte.



Så de blir antingen skola/jobb, skola/stall, jobb/stall (helg). Eller bara stall eller bara skola, eller bara jobb! :P haha.



Sen har jag pojkvän. :-) När jag är i stallet brukar jag se till att vara hemma typ 7-8 så vi hinner umgås.



SV: Tränset är ett Hubertus Classic rundsytt och finns lite överallt om man googlar. :-)

2011-04-02 @ 10:20:52
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0