Veckans tips #11

Har du någon gång varit med om att löparen på din favorit jacka gått sönder? Det har hänt mig. Första tanken som dök upp i huvudet på mig då var att det bara fanns en lösning - köpa en ny dragkedja och byta. Inte helt krångelfritt men vad ska man göra?
Jag gav mig inte eftersom varken jag eller mamma hade lust att byta ut hela dragkedjan då den i stor sett var fullt fungerande förutom att löparen lossnat. Jag provade att klämma ihop den igen men det gick bara upp hela tiden.
Efter många timmars googlande upptäckte jag Zlide On, en mycket fiffig liten pryl. Mycket enkel är den att trä på och fungerar superbra. Man kan använda den till alla tänka bara dragkedjor.
Tänk dock på att ni innan köp går in på denna sidan och kollar vilken löpare just du behöver.

Skulle någon mot all förmodan ändå vilja byta dragkedja så kan man på ett mycket enkelt sätt bara knipsa bort hela dragkedjan och sedan sy fast den nya på bandet den gamla satt på. På så sätt slipper man sprätta upp och ha sig!

Hoppas denna veckans tips kan hjälpa många med trasiga dragkedjor.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Vilken fiffig sak!



SV: Jag har gjort båda album och lösa sidor (eller vad man nu säger). Tycker också att det är jobbigt med inspirationen, och jag har så lite fantasi!

2011-04-14 @ 18:40:04
URL: http://sannasant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0