Inte helt ensam

Jag blir ju faktiskt inte helt ensam när jag flyttar, jag har faktiskt redan fått mig en vän. Eller rättare sagt det var  hon som hittade min blogg genom en kompis. Hon läste att jag ska flytta till Eskilstuna, där hon bor och går på skola som jag ska börja på. Hon bestämde sig helt enkelt för att mejla och höra lite vad jag är för filur.
Det är helt fantastiskt att hon vågade mejla mig för att berätta lite om sig själv och att hon fanns där. Tänk om fler människor skulle göra på detta vis? Hjälpa varandra att komma till rätta i en helt främmande stad. 

Jag är verkligen glad över att redan ha funnit mig en vän, så det hela känns rätt mycket lättare!
Vi har nu mejlat ett bra tag om allt mellan himmel och jord och vi är faktiskt mer lika än vad man kanske hade kunnat tro!

Så kom igen nu alla där ute, hjälp varandra om ni får chansen. Jag vet dock att det är lättare sagt än gjort och krävs en hel del mod!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Så bra när det är så! Det känns ju lite lättare när man faktiskt känner till någon som finns där.

2011-08-12 @ 11:01:27
URL: http://sannasant.blogg.se/
Postat av: Elina

Åh, vad härligt! :)



Jag önskar att jag var så modig, men det är jag inte. Kul att lära känna en person innan man flyttar dit! :)



SV: Tack!

Det var en riktigt mysig stund. :) Kul att du hittat hennes "kli-ställe"!



Det är hur kul som helst att träna, ska lägga upp mitt träningsschema för hösten i bloggen när jag väl får tid. Förstår att du kommer sakna ridningen!



2011-08-12 @ 11:54:27
URL: http://icelandic.bloggplatsen.se
Postat av: evelina

ååh vad glad jag blir!!

ja jag tycker jag märker att vi blir likare och likare för varje mail vi skriver, haha :)

Har du sett det jag skrivit idag förresten? :)

KRAAAAAM

2011-08-12 @ 15:00:43
Postat av: Jenny

Nej men, vad kul! Tur att du hittade någon från orten :) Då går nog flytten mycket lättare!

2011-08-12 @ 22:36:17
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0