Favoritfärg

Vad är eran absoluta favoritfärg/drömfärg på hästar? Och nu struntar vi i det där att man inte ska välja häst efter färg, men hur lätt är det? (Man får välja flera)

För några år sedan så fick jag syn på en helt underbar häst på framsidan av en hästtidning, den var helt chokladbrun och då menar jag verkligen mörkt chokladbrun, så fantastiskt fin! Sedan dess har jag velat ha en chokladbrun färgad häst. Rák är faktiskt chokladbrun ibland då hon ändrar färg titt som tätt. Fast hon är ju inte riktigt riktigt så brun.

Annars är jag helt förälskad i Svadilfaris (min favorithingst för övrigt) färg, den är verkligen läcker.
EDIT: Fått lite rättning, han är ljus gulsvart inte silvergulbrun!

Silverfärger har ju sin charm och fux är ju också fint när de är så där riktigt röda med röd man och svans också, som min Eldur var. Alla färger är ju egentligen fina.
Har ni någon färg ni inte gillar?
Det var en väldigt svår fråga, men för mig får det nog bli "vanlig" fux i så fall.





Kommentarer
Postat av: warnmark -officiell bloggare Göteborg Horse Show 2012

Sv; Kul att du tycker det! :D

2011-12-07 @ 13:01:30
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag gillar faktiskt alla färger, men ett extra gott öga har jag till vitblack, en häst med den färgen hade jag verkligen inte haft något emot att ha ;) Alternativt en väldigt ljus gulbrun :) Eller en ljus musblack, eller en chokladsilver... Det finns så många fina färger ;)

2011-12-07 @ 13:34:12
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Cia

Har nog ingen favorit färg :o

2011-12-07 @ 17:05:06
URL: http://ciajonasson.bloggplatsen.se/
Postat av: Melina

Hej, Svadilfari är gulsvart, silvergulbrun finns det ingen färg som heter :-) För övrigt tycker jag att silverbrun är en fin färg, haft en pålle med den färgen. //Melina

2011-12-08 @ 22:03:46
Postat av: Samanta - en blogg med fokus på Islandshästen!

Olika varianter av röd/fux med tecken är något jag gillar. Sedan är såklart det roligt med lite udda färger.

2011-12-10 @ 18:36:31
URL: http://samantas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0