Hem ljuva hem

Denna helgen är jag hemma, åkte hem igår med buss efter att vi hade åkt gokart. Klockan 15.35 satte jag mig på bussen efter vägen hoppade pappa på så vi hade sällskap hela vägen hem.
Väl innanför dörren hemma blev jag välkommnad med massa kramar. Tydligen hade Emanuel frågat mamma flera gånger under dagen när jag skulle komma, gulligt!
Kvällen var väldigt mysig, jag satt med mamma i köket och pratade med hon gjorde rödbetspaj till middag. Glad över att vara hemma pratade jag sedan på nästan oavbrutet hela middagen...

Nu har jag och Emanuel precis satt deg till dinkelbröd och till semlor, vi har även fixat smeten till köttbullar som vi ska göra sen. Dels ska jag ha med mig några och sen ska de andra ska frysas in, köttbullar är väldigt bra att ha i frysen!

Det är verkligen underbart att vara hemma, har lite saker jag har tänkt göra denna helgen. Bland annat sy in ett underställ och sen ska jag ringa sjukvårdsrådgivingen och höra vad de säger om min allergi. Bara hålla tummarna att det inte är något allvarligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0