Inspirationsbrist

Jag har varit ganska trögstartad nu efter jul, jag orkar knappt ta tag i något alls och innan jul hade jag hur mycket energi och hur många idéer som helst.
Jag har massvis att göra men ingen lust, detta är då inte likt mig.. Det verkar som om julsemestern hos mormor inte var så hälsosam för mig!

Orken att ta mig till stallet minst varannan dag är också borta. Nu när jag har tid borde jag passa på att rida och träna Rák men där är inspirationen som bortblåst! Försökte longera lite idag men dels så var det väldigt isigt och halt i paddocken men sen så kändes det så tråkigt att bara låta henne gå runt runt. Inte kunde jag trava henne heller då det var så halt.

Rák blev tränad i repgrimma idag och så körde jag lite toleransträning på henne. Ibland kan hon ha lite svårt att acceptera när man vill ta på hennes öron men idag gick det bra. Vi övade även på lite kommunikationsövningar och sidoförflyttningar.
Och till sist en säkerhetsövning, jag svingade ledrepet lite runt hennes ben för att lära henne att det inte är farligt om ett rep skulle råka komma runt benet.
Sedan blev det mest gos och lite massage/streching vilket hon uppskattade. Dock kom jag inte ihåg alla massageövningar så jag ska in på Josefins blogg för att kolla på klippet en gång till!

Kommentarer
Postat av: Andreas

Får hoppas att de blir bättre med inspiration när du får komma iväg lite och testa något nytt. Du kanske är less på att vara hemma bara och behöver förändring i vardagen :) Jag hoppas de blir bättre då iaf!



Puss Puss

2011-01-23 @ 16:30:04
Postat av: johanna

sv: tack :)

2011-01-23 @ 18:42:42
URL: http://lizzajohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0