Rulltårta

Det lättaste man kan baka, dock måste man vara snabb!

Du behöver:
3 ägg
1 ½ dl socker
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 msk vatten

Vispa ägg och socker kraftigt, till det blir en luftig och lätt smet. Sikta i vetemjöl och bakpulver, samt häll i vattnet. Rör försiktigt så inte pösigheten försvinner.
Bred ut smeten på en bakplåt täckt med bakplåtspapper.
Grädda mitt i ugnen i 5 min på 250 grader.
Förbered under tiden en skärbräda med ett nytt bakplåtspapper på. Samt fram det du vill ha som fyllning. Tex, sylt, äppelmos eller choklad/moccacreme.
När rulltårtan är klar i ugnen ta ut den och stjälp upp på det nya bakplåtspappret. Lägg snabbt på din fyllning och börja sedan rulla innan kakan hunnit svalna allt för mycket, den spricker då.
Klart!

Kommentarer
Postat av: Elina

Tack för receptet! Tänkte precis att jag kanske skulle baka nåt, och det här lät väldigt gott! :)



SV: Det är helt fruktansvärt! Jag har inte riktigt förstått det än tror jag, hur kan någon göra nåt sånt här? :( Verkligen tragiskt!

2011-07-24 @ 17:27:21
URL: http://icelandic.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0