Vart är världen på väg?

Vad är det som händer egentligen med jorden just nu? Känns som om det bara bli fler och fler, mer och mer naturkatastrofer! Hur mycket som helst har ju hänt den senaste tiden?
Kan det vara så att de som gjorde filmen 2012 faktiskt kan ha rätt om att jorden kommer att gå under? Jag tycker de borde ha valt att döpa filmen till typ 2112 istället, för det är ju ett tag dit.
Känns hemskt att det är 2012 nästa år, tänkt om det är så att jorden går under då? Hur vet man det? Tänk om det nu man ska försöka njuta så mycket som möjligt innan allt är slut..

Det är ju inte helt lätt att bara släppa allt och njuta. Då hade man ju slutat jobba med en gång, men pengar styr ju allt. Utan pengar är det inte mycket man kan göra..
Jag skulle vilja ha min älskling nära så vi kan börja leva vårat liv tillsammans nu nu nu! Men då kommer ju pengar in i bilden igen, han måste hitta ett jobb här först innan flytt är aktuellt. Och jag måste veta vart jag ska plugga så han vet vart han ska. Varför är livet så komplicerat? Det är ju redan kort som det är varför kan man inte bara få njuta av det utan en massa bekymmer hela tiden..
Hm, jag kanske ska sluta tänka så mycket? Vad tror ni om 2012?

Kommentarer
Postat av: Samanta

Sv: Tack så mycket, det känns bra med positiv feedback från sina läsare. Du har absolut rätt, det är oprofessionellt att föreslå något sådant när man är utbildad hovslagare kan jag tycka.

2011-03-15 @ 20:41:30
URL: http://samantas.blogg.se/
Postat av: Linnea / Ridboken

Det lättaste är nog att, som du skriver, inte tänka så mycket. Men jag håller med, det är otäckt med allt som händer i världen. Ibland skulle man nog må bättre av att ta en paus från media...



SVAR: Tack snälla du! Det är nog mycket som sker i Bs lilla huvud och kropp just nu, hoppas på att det en gång för alla ska gå åt rätt håll. :o)

2011-03-15 @ 22:47:25
URL: http://ridboken.aenn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0