Farmaceut - framtidens jobb?

Varje gång jag tittar på platsannonserna så finns det nästa alltid en ny annons om farmaceut jobb. Man kanske borde satsa på det? Inte för att jag vet vad det innebär men det verkar ju väldigt lovande på jobbfronten. Det kanske är framtidens jobb?
Fast det kommer nog finnas rätt bra med jobb inom min kategori också, då utbildningen är väldigt bred. Sen har jag tänkt inrikta mig på återbruk också, den utbildningen tar ett år. Jag tycker verkligen det är jätteroligt att försöka skapa något nytt av något gammalt.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag håller på att utbilda mig till Farmaceut! :D.

Tänker man bli det ska man nog satsa på att bli receptarie eftersom arbetsmarknaden verkar bäst för dem. Receptarieutbildningen är treårig och finns på distans (vilket är det jag läser). Som farmaceut arbetar man på ett apotek, både med de receptbelagda medicinerna och egenvården. Jag blir färdig nästa år, och tycker att framtiden ser ljus ut! Jag har redan jobbat snart ett år på apotek, fast nu jobbar jag ju bara extra, men ändå!

2011-05-15 @ 08:37:30
URL: http://sannasant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0