Ambitiös

Det är vad jag strävar mot, att vara så ambitös jag kan och jag tycker att jag har klarat mig rätt bra hittills.
När jag kom hem från skolan satte jag igång med veckans sammafattning. Jag hade sådan tur att boken till övningen som jag reserverat på biblioteket blev inlämnad idag så jag kunde hämta den så att jag kunde påbörja.
23 sidor har jag läst igenom och en sammanfattning på ca en a4 skulle göras på det. Inte helt lätt vill jag lova! Jag har än så länge bara skrivit på papper så jag vet inte hur lång det har blivit. Ska ta och renskriva imorgon.
Boken heter Myter och sanningar om läsning, jag tycker faktiskt att den är riktigt intressant. Fick läsa om skillnader, likheter och samspel mellan bilder och text, hur lätt/svårt det egentligen är att förstå bilder och hur lätta/svåra rörliga bilder är att förstå.
Jag är pepp!

Nu blir det halv åtta och middag bestående av broccolisoppa med ägg.

Kommentarer
Postat av: Linda

Åååh brocolisoppa!!! Fast med ägg? Urk!



Sv: Nja hon ska helt klart ha en rak sadel. Hennes rygg är vädligt rak. Från början hade jag svängda sadlar men med sista sadelprovaren så kom man fram till att Fifa bör ha väldigt rak sadel.



Hmm jag ska nog inte yttra mig så mycket om henne.

Har själv haft henne och även nära till mig- not not good.



Jo då jag känner till och med till nån här å där som börjat utbildningen. O jag som är så öppen och social har lärt känna folk, men tjaa.. jag har inte kännt nått behov av att umgås än..

Idag träffade jag hela klassen för första gången och jobbade med min grupp, så då fick man lite fler nya vänner. Meeen jag har fortfarande lite hemlängtan :)

2011-09-13 @ 20:46:15
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hmm, inte min favoritmat! Långt därifrån faktiskt!



Vad härligt duktig du är!

2011-09-13 @ 21:26:31
URL: http://sannasant.blogg.se/
Postat av: Sanna

SV: Jag har mitt närmaste friskis i Linköping. Men det ligger tyvärr inte så bra till...

Haha :P. Gör de det? Jag kanske förresten ska bli klar med min utbildning först... ;)

2011-09-13 @ 21:32:23
URL: http://sannasant.blogg.se/
Postat av: Camilla Persson

Sv. Jo jag ahr fått den :) Tappat lite motivationen till bloggning på sistone därför har jag inte visat den i bloggen. Kommer inom några dagar :D

2011-09-14 @ 13:12:59
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: evelina

ååh, är det typ bara du och jag som gillar broccolisoppa? med ägg i?! Hahaha, så gott ju!! :D

2011-09-14 @ 19:54:31
Postat av: Alexandra

Sv till Evelina:

Det verkar som att det bara är vi som gillar med ägg ja, det är ju hur gott som helst! :D

2011-09-14 @ 20:38:22
URL: http://barefootangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0