Känns lite bättre

Ja, idag känns det faktiskt bättre. Jag har lugnt mig, läst igenom uppgifterna igen och kommit igång med dem riktigt bra nu! Hade svårt att sluta för att laga middag. Imorgon ska jag fortsätta när jag kommer hem från skolan runt ett ungefär. Det kan nog blir bra i alla fall, jag gör det bästa jag kan!
Skolan tar dock upp en hel del tid just nu och sen har jag även ett hushåll att sköta, så bloggen blir lite lidande men jag gör mitt bästa även här. Imorgon kommer även A hit så då ska jag njuta hela helgen av att få vara med honom.
Så fort allt lugnat ner sig ska jag försöka vara mer aktiv men självklart kommer studierna först, jag hoppas ändå att ni kommer vilja följa mig i mitt liv som student.

Nu håller jag även på att beställa lite litteratur. Har hittat en del begagnat men några måste jag köpa nya. En av böckerna finns elektroniskt på bibliotekets hemsida, fast jag tycker det är trevligare att hålla i en bok. Det går ju att sälja vidare sen men man förlorar ju en del. Eller så behåller jag om de kan hjälpa mig i mitt framtida jobb. Man blir lite fattig av att vara student men ändå så har det blivit billigare än vad jag trodde.
Jag köpte även en pocketbok till mig själv, som en liten present dock vet jag inte när jag ska ha tid att läsa.
Beställningen gjorde jag på Lycknis, en sida för studenter med bra priser (längre än de flesta) och fraktfritt!








Kommentarer
Postat av: Jenny

Tack för tipset på sidan, jag har också en hel del kurslitteratur jag behöver införskaffa och de kostar ju en del :S



Se till att njuta ordentligt av helgen nu och vila upp dig!

2011-09-02 @ 10:20:34
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Linda

Nemen lilla vän. Har du haft det så jobbigt? Huga då, en annan har tagit allt med en klackspark typ. Har lärt känna mycket folk, förstår vad de kacklar om på föreslänignarna och förstår en hel del om tekniken, hur vi ska komma in till konferans o.s.v

Dock har nog du en svårare utbildning kanske. Intee för att min är lätt, vi har nog bara mjukstartat, hmm kommer nog bli tufft framöver men men äh det går som det går.



I alla fall, djupa andetag, klart som sjutton det känns eller kändes stressande, seminarie innebär väl ändå grupparbete, diskution? Inte tror jag väl att det är så blodigt allvarligt från början, lärarna förstår ju oftast att det tar tid att komma in i studierna och förstår allt.

Vi har haft hur mycket föreläsningar som helst om just detta med att få hjälp hur vi ska klara av att läsa, förstå, hinna med och vara motiverad. Vi har fått mycket stöd över att det är LUGNT, att man skall andas och inte ta det FÖR blodigt.

Att det finns så mycket hjälp att få o.s.v

Har ni fått en bra introduktion om kring detta?



Bra ändå att det kändes bättre denna gång, de kommer släppa mer och mer ska du se. Detta är ju något nytt för dig, det är ju inte alls som gymnasium. Du är inte ens en elev du är en student. Det är en jäkla skillnad.

Jag är väldigt säker på att du kommer fixa det här, tänk så istället: Det går som det går, jag dör ju inte.



Har du hunnit bekanta dig med någon än då?

2011-09-02 @ 16:46:28
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Malin

Sv: Jag visste inte att du hade skype :) Vad heter du där? Jag kan lägga till dig. Jag heter HotMalinBanana :P

2011-09-02 @ 19:41:39
URL: http://maidenly.blogg.se/
Postat av: Linda

Efter kastrering (av hona iaf, antar att det är samma för hane) så ska de gå med tratt i tio dagar, det menas med att de får inte gå ut på tio dagar.



En katt blir ju oftast lugnast och håller sig oftast hemma efter en kastrering. Nilsson (ungen hon fick) föddes vild och det märks.. han är skygg. Men jag funderar på att kastrera honom bara för att han ska hålla sig hemma, just nu vet jag inte om han lever men.. ja.. hankatter.



Jag gick på föreläsningen studieteknik, dock går jag inte hela kursen, det är prov och grejs på detta så det hade jag ingen lust med.

Ja om några veckor kommer du säkert stormtrivas, sedan känns det alltid lite extra jobbigt om man inte är van vid staden, byn eller vad det nu är. Jag är ju ändå invänjd vid min stad ett bra tag, det känns BETYDLIGT tryggare.

2011-09-02 @ 20:20:49
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: warnmark -foto & hälsa

Sv; Tack :D

Förresten så lagade jag en soppa till middag idag och tänkte faktiskt på dig efteråt. Du ville ju ha tips på billigare mat och denna soppan var faktiskt jättegod :)

(http://www.tasteline.com/Recept/mustig_morotssoppa_med_sting)



Dock gjorde jag en del ändringar. Istället för ingefära hade jag i två vitlöksklyftor (gjorde för två portioner), apelsinsaften struntade jag i och så hade jag vanlig grönsaksbuljong. Plus chiliflakes och örtsalt. Billigt och bra :D

2011-09-02 @ 20:55:46
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: Sanna

Jag unnar mig alltid minst en "vanlig" bok när jag beställer skolböcker :)

2011-09-02 @ 22:27:45
URL: http://sannasant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0