Att glädjas åt andras framgång

Det värmer verkligen i mig när det går bra för andra, det är så härligt att få läsa hur det går framåt i ridningen och hur nära ryttare och häst kommer varandra.
All denna glädje och lycka ger ju självklart mig en längtan efter att också få komma dit. Jag vill också bli ett med hästen och utvecklas.
Och ja, nu är jag där igen... Jag tror verkligen inte att det kommer kunna bli så med Rák, det känns verkligen inte som det.
Jag blir rätt för Rák när hon har så mycket energi att hon inte vet vad hon ska göra av den. Kommer hon få utlopp för den till slut? Kommer jag kunna få en häst som är med mig och inte emot. Jag vill kunna flyga fram i ett harmoniskt samarbete men i nuläget är det en häst som springer och en matte som håller i allt vad hon är värd för att inte få en häst som sticker.

Jag vill bara ha en häst som jag äntligen kan få njuta på. Jag älskar verkligen Rák men det känns inte rätt. Något jag lärt mig är i alla fall att tänka efter före!

Kommentarer
Postat av: Frida

När det är rätt behöver man inte tänka efter alls, det bara känns. Tråkigt att du känner så här, ni är så söta tillsammans :)

2012-04-26 @ 21:08:09
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/
Postat av: cia

Jag har haft samma känsla som dig när de gäller Heidi, herregud vad vi har bråkat med varann och ett tag vill jag bara grina sönder och ge upp. Heidi var ett monster i början.. bet och sparkade och gud vet vad! Rák är iaf snäll ;) Att känna såhär är normalt. Och Rák är en väldigt speciell häst med fullblods nerver. Men hon har ett hjärta av guld och jag tror faktiskt om ett tag så kommer hon inse mer och mer att man ska jobba med och inte emot.

2012-04-27 @ 07:23:36
URL: http://ciajonasson.bloggplatsen.se
Postat av: cia

Sv; Jodå, lill fisen kan hon med. Men oftast är hon snäll iaf ;)



Jag kan också bli livrädd många gånger men med åren har jag omvandlat de till enorm envishet och visar de inte på samma sätt. Får kanske coacha ditt tankeställning lite med :)

2012-04-27 @ 09:32:37
URL: http://ciajonasson.bloggplatsen.se
Postat av: Jenny

Jättetråkigt att du känner så, jag antar att du funderat fram och tillbaka på det så att du nästan blivit tokig, det brukar ju bli så :/ Det enda råd jag kan ge är att känna efter riktigt ordentligt och gå på det som känns rätt. Känns det helt fel att sälja och köpa annan häst, ja då lär du säkert ångra dig, men känns magen som att det skulle bli bättre med en annan häst och att Rák skulle funka bättre med någon annan, sälj. Jag avundas inte din situation, men jag hoppas att det blir rätt i slutändan! Många kramar

2012-04-27 @ 12:53:51
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0