Hälsat på Rák

Då solen bestämde sig för att titta fram idag så blev det en tripp bort till Rák! Det var så härligt att få se min lilla svarta igen. Hon var väldigt pigg på att få komma ut ur hagen, annars brukar hon vara lite seg upp till stallet.
Jag borstade och gosade ett tag innan vi gik ut till padocken för att testa kommandon från marken samt lite longering.

Jag testade först start och stop samt volter och snett igenom gående bredvid, vilket gick jättebra. Hon var väldigt snabb på att svara. sedan blev det några varvs longering med både skritt, trav och tölt. Longeringen gick bra, bäst gick det i vänster varv. Då stod hon kvar på spåret, i höger varv ville hon gärna vända sig inåt och hade sedan svårt att förstå att hon skulle ut igen. Men efter några försök lyckades vi.
Traven var något trög att få fram och om jag minns rätt så gick det bättre i höger varv. När jag fått trav i båda varven avslutade vi med en övning med spöt. Jag drog det över hela hennes kropp men ingen reaktion förrän jag petade med det, så det satt kvar!

Något jag upptäckte mer idag, förutom att longeringen börjar gå bättre, är att hon inte är lika rädd om öronen längre. Jag kunde till och med gosa och pussa på öronen utan att hon slog med huvudet. Antingen har hon vant sig nu och accepterar det eller så har hon saknat matte så hon gjorde vad som helst för lite gos. Vem vet? Jag hoppas dock på det första.


Här kan man ana så kallade "må-bra" fläckar

Kommentarer
Postat av: Cia

Hon är allt go din lilla dam. Ang. öronen så har jag varit där och hållit på en del för att underlätta vid borstning/ tränsning. Räcker att jag har Gríma som försöker skalla en varje gång man rör vid öronen ;)

2012-04-08 @ 07:08:30
URL: http://ciajonasson.bloggplatsen.se/
Postat av: Linda

Aaaw vad härligt att träffa din lilla Rak igen, du saknar henne en hel del va? Du är stark jag skulle inte kunna var utan mina djur så länge.



Sv: Ja vi bor faktiskt väldigt fint :D

2012-04-08 @ 16:39:01
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vad fin hon är! Hon tyckte nog det var roligt att se dig igen :)

2012-04-11 @ 13:10:38
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0