Välbehövlig massage

Efter att nu mer eller mindre haft konstant ont i ryggen i över tre år och till och från gått på sjukgymnastik, core samt varit hos naprapat utan att lyckats hålla motivationen och bli bättre, har jag äntligen unnat mig välbehövlig massage!
Jag har länge tänk gå till en massör men utan vidare framgång, det är så svårt att veta vem som är bra och inte, sen så kostar det en del med. För någon vecka sedan stötte jag dock på en annons i skolan om studentrabatterad massage, 60 min för 300 kr, och bestämde mig för att slå till. Idag visade det sig vara ett bra beslut, jag var nog 10 gånger mer spänd än vad jag hade kunnat tänka mig.

Det var riktigt skönt med massage och hon som jag var hos fick jag väldigt bra förtroende för, det märks att hon kan sin sak.
Jag berättade om hur smärtan brukar kännas, vart jag har mest ont och att jag även ramlade av en häst för över 3 år sedan och landade på övre ryggen.
Hon misstänkte att min värk kommer därifrån och att jag fick en liten whiplash då jag ramlade, vilken är orsaken till allt.
Jag har mest ont i övre ryggen, skulderbladen, axlar och nacke, musklerna har fäste högt upp i nacken och troligen var det där jag fick whiplash vilket gör att jag har ont.
Hennes dotter rider också och även hon har ramlat av ett flertal gånger så hon visste precis vad det handlade om.

Efter mycket tryckande, klämmande och knådande började till slut musklerna att slappna av en aning och det gjorde inte alls lika ont att trycka på dem längre.
Jag känner mig inte riktigt lika låst längre vilket är skönt och om två veckor ska jag tillbaka för att fortsätta att låsa upp nacken och sen ska även mitt bäcken kollas då det är en aning snett och kan vara oraken till att jag sitter snett i sadeln.

Massören trodde att hon skulle kunna hjälpa mig att bli av med värken, vilket känns väldigt skönt! Dock kunde det ta ett tag då jag gått med detta så pass länge, men det är det värt om jag kan slippa ha ont!

Kommentarer
Postat av: cia

Sv; tack! ja hon är bestämd men när hon väl lyssnar och trampar under sig är de en sån vacker syn! Tror stenhårt på henne i framtiden :)

2012-04-27 @ 17:25:55
URL: http://ciajonasson.bloggplatsen.se
Postat av: Jenny

Det låter ju underbart, hoppas du blir smärtfri så småningom! Jag har också problem med ryggvärk, men i mitt fall är det nog mest oergonomiskt sittande...

2012-04-30 @ 19:53:27
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0