Att bo i Norrland

Hur är det egentligen att bo i Norrland?
Som jag tidigare skrivit så är min sambo från Norrland, Bergeforsen. Nu när vi var uppe i helgen åkte vi runt en hel del och kikade och jag kom fram till att jag faktiskt skulle kunna tänka mig att bo där. Men då är ju fråga, hur är det egentligen att bo så långt upp? Eller ja, mitten av Sverige i alla fall.
Är inte vintrarna extremt jobbiga? Fast oftast är det väl i alla fall snö och inte slask. Är det oftast varmt och skönt på vår/sommar? Varje gång jag varit uppe under den tiden på året har det varit väldigt varmt och skönt, till och med varmare och finare väder än hemma. Myggen då? Är inte de jobbiga? Finns det mycket mygg? Jag har inget jättestort minne av att det faktiskt var så mycket mygg? Berätta allt är ni snälla, både för- och nackdelar!
 
 

Kommentarer
Postat av: cia

jag kan säga såhär att om jag gärna hade flyttat hem till norrland igen men då jag vill satsa fullt ut på hästarna finns de bästa förutsättningarna för att lyckas här nere. Inget klår Norrland, absolut de bästa stället i världen att bo på och är stolt att vara därifrån.

2012-08-13 @ 14:42:33
URL: http://ciajonasson.bloggplatsen.se
Postat av: Elina

Flytta upp hit vetja! :) Vintrarna kan vara fruktansvärt jobbiga, men samtidigt helt underbara! Snön som glittrar, galopp i pudersnö.. ;) Somrarna är helt okej faktiskt, bra väder! :) Mygg har vi, men jag är så van att jag tänker inte på det faktiskt! ;) Så ja, flytta upp hit! :D

2012-08-13 @ 22:11:01
URL: http://icelandic.bloggplatsen.se
Postat av: Frida

Norrland är bäst, speciellt Bergeforsen! Lite varmare på sommaren och mycket kallare på vintern så man får vinter lite längre :)

2012-08-18 @ 18:08:04
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: cia

Sv; sånt hjälper inte då det är en sjukdom.

visst kan man satsa på hästarna där uppe med men man har inte samma tillgång till allt som här nere, jag vet hur långt de kan vara för nån till klinker och sånt och skulle min häst bli akut sjuk känns de skönt att bo här nere och ha nära till ett..

2012-08-19 @ 13:32:45
URL: http://ciajonasson.bloggplatsen.se
Postat av: Frida

Svar: Beställde från Horze, fanns i vitt också men det är ju så opraktiskt i stallet :)

Det var det verkligen, inga bekymmer när man väl sitter där upp på honom, då kan man bara njuta :)
Vi får hoppas att den här blir lite bättre än förra så vi får lite snö i mer än en vecka typ :) Inte just nu, det beror ju på jobb och så, men vi trivs väldigt bra och kan tänka mig att stanna här ändå några år :)

2012-08-19 @ 17:44:29
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0