Mina första simtag

Nej inte för första gången i mitt liv utan jag har tagit mina första simtag mot en stark och frisk rygg!  Jag är riktigt stolt över mig själv att jag tog mig iväg till badhuset. Det var väldigt skönt att simma även om osäkerheten och ångesten smög sig på först. Minnen från skolan då man mer eller mindre blev tvingad att simma finns kvar på näthinnan.
Men jag tog mig i och simmade i 40 minuter. Konditionen är inte den bästa så det blev lite jobbigt på den punkten men annars gick det bra.
Det var riktigt skönt sen när jag gick upp, jag kände verkligen hur hela kroppen hade fått jobba. Nu gäller det bara att jag fortsätter ta mig dit.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag vet precis vad du menar med de jobbiga minnena! Avskydde verkligen den delen i skolan! Men bra jobbat att du motionerat, det borde jag med! :)

2012-08-09 @ 01:08:29
URL: http://maidenly.blogg.se
Postat av: Ida Klausner

Jag brukar träna upp rygg/mage/bål partierna med hjälp av core. Både med och utan pilatesboll. Det är helt fantastiskt bra, också får man inte ont i nacken vilket jag kan få av simning. Ett tips bara ;)

2012-08-09 @ 06:09:12
URL: http://idaklausner.blogg.se
Postat av: Karin Damberg

Jag ska också ta tag i simningen i höst. När väl pengarna rullat in på kontot igen ska jag fixa ett månadskort. Men visst är det skönt!
Jag har också bara dåliga minnen från skolsimningen, blev alltid omsimmad och var sist klar när man skulle simma ett visst antal längder... =(
Men mamma och jag började simma ihop för ett par år sedan, så himla skönt! Har inte simmat så flitigt i vår och sommar, men i höst blir det av igen! =)

2012-08-09 @ 08:53:13
URL: http://lilldamberg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0