Nya frukostvanor

Frukost är som alla vet dagens viktigaste måltid. Vanligtvis har jag älskar frukost, jag längtade alltid till att det äntligen skulle bli morgon så jag kunde äta frukost. På senare tid har det dock känts väldigt tråkigt att äta frukost. Min frukost bestod av te och mackor. Då jag inte han äta yoghurt eller fil pga min mjölkproteinallergi har jag inte kunnat variera så mycket, eller min fantasi har inte räckt till. Något ägg ibland och så har det ju blivit, Men mer än så har jag inte lyckats klura ut eller haft ork till att göra på morgonen.
 
När vi var uppe hos Andreas familj hade hans mamma köpt hem en havremjölk från Ica som jag faktiskt vågade mig på att smaka på och inte bara i maten. Den smakade faktiskt inte alls lika mycket havre som Oatlys och var också mycket krämigare, dock är den inte ekologisk men det får jag väl ta då jag inte alls står ut med den väldigt framtränande havresmaken. Jag gillar i alla fall icas och kan nu börja dricka smoothies på näringsrika frukter och med en mjölk som kan ge mig kalcium som jag inte vet om jag får i mig tillräckligt av annars. Frukosten är åter igen min favorit måltid.
 
Vad äter ni till frukost? För mig blev det mackor och en smoothie på banan, blåbär, kiwi och havremjölk, mums.

Kommentarer
Postat av: wilma :)

Jag har ingen fantasi så min frukost blir så tråkig med macka o mjölk/oboy ... Längtar typ aldrig till frukosten och är typ aldrig sugen men vrålhungrig så tvingar i mig min tråkiga frukost ^^

2012-08-23 @ 17:26:06
URL: http://wi5lma.bloggplatsen.se/
Postat av: Frida

När jag jobbar blir det yoghurt med flingor och kaffe, annars blir det te med lite vad som :) Men det finns väl laktosfri yoghurt? Det äter min syster iallafall.

2012-08-23 @ 19:08:41
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: Jossan

Jag tycker att frukost är jätte äckligt men jag äter ändå. Det är sällan som jag äter för att jag är hungrig..

2012-08-24 @ 08:25:33
URL: http://semtegensis.blogg.se
Postat av: Frida

Svar: Aha, jag trodde du också var laktosintolerant, men det försvårar ju det hela lite. Det fungerar inte med tabletter? Min syster ha några så med dom kan hon äta vanliga produkter, fast kanske inte ett överflöd direkt.

2012-08-24 @ 12:39:02
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: Karin

Svårt det där med mjölkproteinallergi... Har en kompis som är det med. Jag älskar yoghurt och fil.. Så det blir det nästan jämt till frukost, med flingor eller müsli till. Och en kopp te. =)
På helgen kan det bli någon macka och en kopp kaffe med. =)

2012-08-24 @ 12:57:03
URL: http://lilldamberg.wordpress.com
Postat av: Elina

Jag brukar få i mig ett kokt ägg, en macka och juice till det. :)

SV: Han är helt återställd nu. Vet misstänker att han överansträngde höger fram när han hade kotledsinflammation i vä fram. Så nu är det bara att hoppas att han håller, att jag får spendera lite mer tid med honom.

Jag bor mellan Gävle och Sundsvall. Mina islandsimporter har aldrig haft eksem, bara Dollan (som är svenskfödd islandskorsning) och inte heller varit jättebesvärad av myggen eller knotten här. :)

2012-08-27 @ 14:35:51
URL: http://icelandic.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0