På väg ut ur sadeldjungeln.

Förhoppningsvis är jag äntligen på väg ut ur sadeldjungeln en gång för alla nu! Efter mycket provade och letande utan att någon sadel passar har jag nu beställt en Sensation Ride!!
Efter att ha provat den en andra gång och denna gången lagt den längre fram kändes den inte alls lika bred. Jag flyttade även bak mina stigläder och då svävade inte mina knän längre ute i tomma luften. Detta avgjorde saken, jag är trött på att leta sadel!
 
Jag tror att det kommer bli toppen och jag är mycket nöjd med mitt val! Längtar så tills den kommer.
Även om jag trivs bättre i sadlar med riktigt stora stöd tror jag att detta är det bästa just nu, den ligger still och Rák trivs med den vilket är huvudsaken. Så klart gillar jag den också då den verkligen är superskön.
 
Här måste jag även passa på att tacka Linda som troligen helt utan vetskapen om det egentligen är hela anledningen till att jag nu köpt en Sensation. Då hon skrivit så mycket om den på sin blogg och vilken positiv verkan den haft på hennes och Fífas utveckling kunde jag inte låta bli att prova sadeln när jag nu fick chansen.
Det är verkligen roligt när man med hjälp av andra kan få upptäcka nya saker! Jag hade nog aldrig själv kommit mig för att prova då jag precis som Linda varit rätt skeptisk till en början. Men man kan ju inte döma hunden efter håren, eller vad det nu heter?
 
 
Här med en Sensation Junior med G4 sits

Kommentarer
Postat av: Frida

Vad skönt att du hittat någon bra! Och knästöd är nog bara en vanesak, jag tror det är bra utan för då måste man ju ha benen rätt utan någon hjälp och det lär man sig nog mycket av :)

2012-07-07 @ 20:40:49
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: Anna

Det ser jättebra ut på bilderna!! Precis som du säger kan man flytta och sätta stiglädren längre bak om man vill.

Håller verkligen med om att den är superskön!! Den liknar ingen annan sadel jag har suttit i tidigare:D

Svar:Visst gör det;) Hi hi!! Men gott var det:D Är nog de sista jordgubbarna på ett bra tag därav den stora mängden grädde;)

Vad roligt att du beställt en G4:D Jag är övertygad om att du kommer att bli jättenöjd med den!!!

Helen är väldigt bra att diskutera med om både sadel och pad. Skönt att du hittade ett alternativ som passar dig. Precis som du säger så kan du senare sy en egen eller köpa något annat.

Du får jättegärna höra av dig till mig när du fått hem sadeln och provridit i den så att jag får höra vad du tycker om den!!! Lycka till!!! Hoppas att den kommer inom kort:D

Mvh Anna & Tabasco:)

2012-07-07 @ 21:24:09
URL: http://www.anaby.bloggplatsen.se
Postat av: Bonnie

Den där sadeln är ganska vanlig i distanskretsar och många är väldigt nöjda med den! Knästöd är ju en vanesak, jag har en Torsion extra light som inte ens har kåpor men man vänjer sig ganska snabbt:)

2012-07-08 @ 13:41:28
URL: http://teamkarlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0