Så himla lycklig

Min häst är då verkligen fantastisk, det går bara bättre för var dag som går. Jag är otroligt tacksam över att hon blivit en sån glad och positiv häst och att hon aldrig gav upp hoppet om mig!

I fredags var det ytterligare en fantastisk dag.
Jag började med att ta ut henne ur boxen lös bakom mig vilket i och för sig inte gick bra till en början. Hon vände vid dörren och gick tillbaka till boxen. Andra gången gick det dock bättre. Hon stod sedan lös ute när jag gjorde henne klar. Hon rörde inte en fena!

Vi började passet med att skritta ut på grusvägen och ta en sväng i skogen runt träden. Denna gången gick det mycket bättre och jag kunde reglera skritten, väldigt skönt att slippa rusa igenom skogen.
Sedan tog vi och travade runt på ovalbanan, lite lättare där då det inte är så skarpa kurvor. Till en början gick det rätt fort men efter ett tag lyckades jag få ner tempot med enbart sätet, hon travade sedan på i fint tempo på långa tyglar. Vi tog några varv i båda varven och sedan avslutade vi med att skritta av på ovalen. Jag kunde även stanna henne med enbart sätet. Det känns så skönt för det är hit jag vill, jag vill använda tyglarna så lite som möjligt.
 
När jag borstat av henne så tog jag in henne i stallet, åter igen lös dock såg hon att det fanns höpåsar som som väldigt goda ut! Hon var så klart tvungen att ta sig en mumsbit men när hon försökte dra ut höet så lät ju påsen alldeles fruktansvärt läskigt! Hon fick lite halvt panik men höet lossnade rätt fort och jag lyckades locka med henne en bit. Det fanns nämligen fler höpåsar, så samma procedur upprepades och denna gången blev det ännu läskigare då inte höet ville lossna med en gång! Så påsen lät och Rák skakade, jag lyckades dock få henne lugn rätt fort.
Min lilla knäppa häst, gör samma tabbe två gånger i rad. Rätt praktiskt att hon miljötränar sig själv!
 
Igår tog vi en liten joggingtur ut i skogen, blev en hel del trav men också skritt då terrängen inte är den bästa på en del ställen. 
Turen gick väldigt bra, traven var fin och jag fick det tempot jag ville. Dock träffade vi på en sten som var väldigt läskig! Rák tvärnitade, stod och frustade och skakade ett tag innan vi tillslut kunde ta oss förbi.
 
Sadeln är helt klart värd sina pengar, den är helt underbar och jag tror att den är en stor anledning till att Rák går så bra nu med. Den är otroligt mjuk och skön vilket gör att jag kan slappna av ordentligt.

Kommentarer
Postat av: Anna

Det låter som om ni har haft en jättebra vecka!!! SKÖNT!!!

Vad roligt att du är nöjd med din G4:D Jag tror inte att du kommer att ångra ditt köp!!!


Svar:Ingen orsak!! Det är klart att man hjälper varandra:)

Jag tycker nog att mina stroppar är mer åt det normala hållet. Men det är ju 1 år sedan jag köpte min sadel så de verkar vara omgjorda och tjockare nu. Jättebra att de är nylonförstärkta:)

Eric LT är dyra och än så länge finns det få på begagnat marknaden. Det är en jättebra sadelgjord så håll utkik efter en begagnad sedan!!!

Skönt att du hittade en sadelgjord från Hööks till bra pris:D

Mvh Anna & Tabasco:)

2012-07-15 @ 18:16:05
URL: http://www.anaby.bloggplatsen.se
Postat av: Anna

Svar:Hade jag haft något i rosa hade sonen fått det stödbandaget;) Hi hi!! Då hade det matchat rejält!!

Skulle kunna tänka mig att Eric-sadelgjordar kommer att kommer mer på beg. marknaden framöver.

När jag tittar på bilderna som jag har tagit ser det ut som om det finns rätt bra med utrymme på mina stroppar. Så jag skulle kunna tänka mig att Eric passar till dina stroppar också. Känner du någon med en sadelgjord kan du prova så att du vet om det går.

Jag är också jättenöjd med min G4!!!! Brukar säga att förutom hästköpet och Rambotäcket är det det "bästa" köpet jag har gjort:D

Mvh Anna & Tabasco:)

2012-07-15 @ 21:52:45
URL: http://www.anaby.bloggplatsen.se
Postat av: Frida

Haha, smart hon är som miljötränar själv också :)

2012-07-18 @ 13:06:08
URL: http://fridabennerman.blogg.se
Postat av: Linda

Vad skönt att sadeln funkar :) Visst är dom otrolig?
Hur är det med Rak nu föresten? Du trodde hon var halt där ett tag :)?

2012-07-23 @ 05:39:36
URL: http://www.mittangsull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0