Sensation ride

Då jag har hört mycket gott om Sensation Ride och varit väldigt sugen att prova, tog jag nu chansen när jag kunde få låna en av en väldigt snäll tjej!
 
Och som väntat så är den verkligen helt underbart mjuk och skön att sitta i. Rák verkade också gilla den en hel del, den låg helt stilla och hon fick väldigt mycket mer rörelsefrihet. Hennes tölt gick bättre än någonsin, hon verkligen satte under och jobbade mer än någonsin.
 
MEN... För mig kändes sadeln alldeles för bred, ingen smal midja dierkt. Mina knän liksom hängde in luften och jag hade ingen kontakt alls med  sadeln. Det är relativt små knästöd på sadeln nu (man kan tydligen byta) men då jag inte tyckte att jag fick så bra kontakt så lär de bli än mindre med större knästöd.
Jag ska prova igen och se hur det känns, kanske prova att flytta på stigläderna också.
Någon som känt samma?
 
Sadeln kändes även för lång på Rák även om den ska vara 16" eller 16,5", jag får ta och mäta den. Dock är den en sensation att den låg still!
 
Tyvärr inga bilder då jag helt glömde bort att ta.

Kommentarer
Postat av: Ida Klausner

sv: det får du hemskt gärna göra! :)

2012-07-02 @ 21:50:45
URL: http://idaklausner.blogg.se
Postat av: Jenny

Kan hända känns den bred om man inte är van, själv tyckte jag inte den var så farligt bred, i alla fall inte i jämförelse med andra bomlösa, men det finns ju faktiskt specialsäten man kan köpa till (Heather Moffett Hip Saver typ), som gör att sätet upplevs lite smalare. Kul att du fick testa en Sensation i alla fall, jag gillar verkligen den sadeln skarpt!

2012-07-02 @ 23:08:56
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Linda

Sv: Hoppsan hejsan vad är det för sensation du provat ;) Hihi.
Bred? Ja tror sensation är den ända bomlösa som har en riktigt smal midja ju :D Är det en ny sadel eller begagnad?
Fifa har en väldigt kort rygg och den här sadeln ligger perfekt, den är absolut inte för lång för henne, du kanske sadlar den för långt bak? Sensation ska ligga lite mer fram än så som islandsfolket oftast sadlar alltså lägger de längre bak.
Sedan tänkte jag på att du kanske har för korta stigläder?

Men men allt passar inte alla :)

2012-07-04 @ 19:24:25
URL: http://www.mittangsull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0