Mysig söndag

Efter många om och men då vädret varit väldigt instabilt idag kom jag iväg till stället vid fem.
Istället för att rida ut som tänkt då det blåste en hel del blev det en mysstund i boxen. När jag hämtade henne i hagen passade jag på att prova kommandot Kom. Igår gick det inget vidare men idag gick det mycket bättre.
Jag stannade så fort hon visade minsta tecken på att gå iväg. När hon vände sig nyfiket mot mig så jag kom och till min förvåning kom hon fram till mig! Väldigt roligt!

Lite övningar med sprayflaskan hann vi med också. Det gick bättre än sist, hon var inte alls lika spänd vilket är skönt. Får öva några gånger till så blir det nog bra tillslut. Tror mitt lugn spelar in en hel del. Känns som att vår kommunikation går mycket bättre.

Kommentarer
Postat av: Elina

Vad duktiga ni är! Blir jätteglad att läsa att eran kommunikation går mycket bättre nu! :)



SV: Tack! Det är härligt att han känns bättre faktiskt!



Filmerna kommer i veckan, så håll utkik! ;)

2012-06-17 @ 22:27:57
URL: http://icelandic.bloggplatsen.se
Postat av: Jenny

Fortsätter det så här kommer ni ju stå varandra jättenära i slutet av sommaren, hoppas det fortsätter gå så bra på kommunikationsbiten.

Jag har också försökt med kommandot "kom" på Rósa, men det går väl lite si och så :p

2012-06-18 @ 18:11:39
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0