Trevlig valborg och härlig 1a maj

Igår på valborg kom Frida och Emil hit för att äta gott och umgås med oss. Väldigt trevligt var det!
Vi grillade och åt mycket gott till det, som efterrätt blev det  mycket god kladdkaka som Frida hade bakat. Efter all var var vi rätt mätta och förflyttade oss då till vardagsrummet och soffan för att spela en omgång När och Fjärran. Till min förvåning lyckades jag rätt bra och kom i alla fall inte sist!


Idag skiner solen och det är riktigt varmt när det inte blåser! Efter en lång sovmorgon gav jag och Andreas oss ut på en härlig, lång promenad. Vi gick bland fina villaområden och oooh vad jag njöt! Jag älskar verkligen att komma bort från innerstan där jag känner mig så instängd och kvävd. En gång lantis, alltid lantis!

Jag saknar så att bo på landet, kunna gå ut i sin egna trädgård utan att ha en stor väg och massa människor runt om som kan hålla koll på vad man gör. Kunna ha en stor gräsmatta, massa träd, en trädgård, kunna ha kaninerna ute, känna doften av blommor, nyklippt gräns, höra fåglar sjunga, ja landet är verkligen underbart! Jag längtar så tills jag åter igen får bo inte ett hus med egen trädgård på landet, eller i alla fall avskilt.

Mina vårkänslor har verkligen börjat komma fram, jag blir så lycklig av att få vara ute i naturen! Det bara spritter och bubblar i hela mig. Jag VILL rida! På fredag får jag i alla fall äntligen rida igen!


Lite hästar fick jag allt se idag. Stallet ligger på gångavstånd, 30 min från mig. Tänk om Rák hade kunnat stå där!

Årets första nyckelpiga


Björkarna är i full pollensäsong men ändå har jag inte känt av något markant. Helt underbart, äntligen hjälper tabletterna och sprayen!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Härliga vårbilder! Jag älskar våren just för att man verkligen kan se hur naturen vaknar till liv, då tänds liksom ens eget hopp också :)



SV: Ja nu är det nog riktigt nära, jag blir bara mer och mer nervös!

2012-05-04 @ 10:14:11
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Daniela

Jättefina! :D Har du fotat?

2012-05-13 @ 22:37:53
URL: http://upplandsryttarnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0