Skoltrött

Just nu är jag så otroligt trött på skolan, jag orkar verkligen inte mer! Vill bara bli klar. Denna terminen har varit väldigt jobbig, jag har haft tre jobbiga kurser efter varandra och det tråkiga, gråa vädret gör inte det hela bättre. Det är 3 veckor kvar på denna kursen och sen kommer jag (förhoppningsvis) ha en rolig 3d kurs. 
 
Allt känns bara motigt just nu. Akademiska studier är inget för mig, hade jag vetat vad det innebar hade jag helt klart valt något yrkesförberedande istället. Känns ju sådär att hoppa av nu. Får hoppas det blir lite ljusare fram mot våren istället då jag kommer ha fler programspecifika kurser. 
 
Har ni några tips på vad man ska göra när allt känns jobbigt?

Kommentarer
Postat av: Linda

Stackare, jag har det jäkligt slappt och bra på min skola märker jag, kanske pluggar en två gånger i veckan, ibland inget alls en vecka.

Ja du, försök tänk att göra ditt bästa, du kan inte göra mer än vad du kan, sikta på ditt mål, alla dessa kurser och uppgifter är bara en väg mot ditt mål, du ska bara plocka undan varje "hinder" på vägen och sikta ögonen på målet inget annat. Försök att sänka kraven om du nu skulle ha lite höga, nöj dig med att bli godkänd när de känns tufft. Jag nöjer mig bara med G hela vägen.

Sv: Men du är väl för söt du! :) Jag hoppas iaf att jag som ryttare ska utvecklas framåt.

Tur kanske det är att du har tuffa Cia ändå som kan visa dig att det är helt ofarligt och det går :)

2012-11-25 @ 20:06:02
URL: http://www.mittangsull.blogg.se
Postat av: Mikaela

Håll ut! Visst har du läst hälften nu?

Jag brukade alltid ta sista dagen före tenta att göra något kul. Efter lunch tid den dagen inget plugg. favoritgodis som jag bara får äta på tenta osv.

Annars brukade jag och en kompis meditera på luncherna under tuffa kurser. Superbra!
Nu när jag jobbar är det faktiskt skönt att ge sig ut att jogga på lunchen för att få ta del av solljuset:)

UnderbaraClara skrev ett bra inlägg på ungefär samma ämne:http://www.underbaraclaras.com/clara-reflekterar/tips-till-den-som-jobbar-hemma/

2012-11-28 @ 22:06:27
URL: http://svippostina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0