Som att sväva på moln

 
Jag är så lycklig just nu. Idag fick jag äntligen se min lilla igen efter flera månader ifrån varandra.
Redan när vi närmade oss hagen släppte inte Rák mig med blicken, jag hoppas att det var för att hon saknat mig. Och sedan när jag skulle åka hem tittade hon länge efter mig, tills höet blev mer intressant igen.
 
Det var verkligen ritkigt härligt att få återförenas igen! Vilken skillnad det var när jag satt på hennes rygg nu, både från i somras och så länge jag haft henne. Oerhört mjuk och väldigt lyhörd för både säte, tyglar och tanke (?). Ibland kändes det faktiskt som att jag bara behövde tänka så gjorde hon. Vilken lycka!
Undertrampet har hon börjat få med rejält nu, stor skillnad. Traven sitter mycket bättre och tölten kändes jämnare och mer kraftfull. Jag hade kunnat rida i timtal, ville inte riktigt hoppa av. 
 
Rák skötte sig såå fint, fråga är hur jag egentligen såg ut på hästryggen?! Det kändes som att jag inte hade koll på någon kroppsdel alls, armar och ben slängde både hit och dit. Ridstyrkan är som bortblåst. Jag måste verkligen träna upp min kropp!
 
Enligt Cia verkade Rák se världigt glad ut av att se mig och ha mig på ryggen igen, så mycket kanske jag inte störde henne med min "ridning" trots allt. Hon tuggade på och slickade sig om munnen, frysade några gånger med och kändes väldigt glad och tillfreds. 
 
Åh min lilla fina häst! Nu är jag helt övertygad, tack vare Cia har vi en framtid tillsammans. Hon är en helt annan häst. Men lika söt och go som vanligt och vilken päls hon fått. En rikitig liten hårboll är hon nu med sådana fina trivselfläckar. 
 
 
Så fläckig och go!
 
Fler bilder kommer!

Kommentarer
Postat av: Karin

Ååh vad härligt!! Roligt att du känner att ni är på rätt spår nu... :)

2012-11-01 @ 19:54:01
URL: http://www.nupur.blogg.se
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Åh, vad härligt det måste ha varit att få träffa henne igen efter så länge! Och ännu härligare att det känndes så "rätt", som jag tolkar det från texten! :D

2012-11-01 @ 21:31:11
URL: http://www.meistaraverk.blogg.se
Postat av: Frida

Vad roligt att det kändes så bra och att hon har utvecklats så :) Man tror alltid att man rider sämre än man gör. Mer bilder vill jag se :)

2012-11-01 @ 21:57:01
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: Jenny

Härligt att se dit på Rák igen, det är ju där du hör hemma! :)

2012-11-02 @ 12:56:04
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0