Ljuvliga grupparbete

Hej hopp! Efter tre veckors sjukdom som avslutas med en stor final nämligen halsfluss så är jag nu frisk igen! 
 
Egentligen har jag väl inte något direkt att skriva om just nu, känns så tråkigt när jag inte har en häst att skriva om och jag kommer heller inte på något att skriva kring hästar. Så det får bli lite skolrelaterat så jag kan få skriva av mig lite..
 
Just nu har vi en kurs där vi jobbar i grupp. Till en början kändes allt toppen, gruppen var samspelt och tänkte i samma banor. Men när jag var sjuk under en vecka raserades allt, gruppen stod och tramade på samma ställe, ingen tog tag i gruppen och förde arbetet framåt. När jag kom tillvaka var vi kvar på ruta ett och inget kändes bra. Nu har jag precis skickat in gruppens första arbete som i stort sett bara två i gruppen jobbat på, jag och en till. Jag fick göra allt det sista, leta upp källor och skriva klart. Trots att vi kom överens och trotts att jag försökt puscha så var det ingen som hjälpt till med bra feedback samt hitta källor. Kul kul!! 
 
Visst grupparbete är supernyttig och man lär sig verkligen mycket men just nu känns det bara erhört jobbigt. 3 stycken glider mer eller mindre med och en är försvunnen..
 
Allt för mig just nu. 

Kommentarer
Postat av: Stockholmsjenna

skönt att vara frisk! :)

2012-10-03 @ 12:32:15
URL: http://stockholmsjenna.se
Postat av: cia

Sv; Jag vet faktiskt inte men tror att det är diskbråcken som spökar och har lagt sig på en nerv för jag får som stötar ut till fingrarna emellanåt. Vi får se hur läkarens utlåtande blir den 18:de. Vila? Kan bli riktigt svårt ja :P

2012-10-03 @ 21:06:49
URL: http://ciajonasson.bloggplatsen.se
Postat av: cia

Hästar som lider av proteinunderskott en
längre tid tappar muskler och fett ”upptill”. Alltså över rygg, hals och rumpa,
medan magen bara blir större och större.
Det vanligaste felet är att man stirrar sig blind på den stora buken och får alltmer
panik över hur tjock hästen är, och istället för att stanna upp och fundera så drar
man ner lite till på fodergivan vilket gör saken ännu värre eftersom hästen då får
ett ännu större proteinunderskott.
En längre tids proteinbrist leder till skador och sjukdomar eftersom protein
behövs för att bygga upp kroppens celler.

2012-10-06 @ 09:11:10
URL: http://ciajonasson.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0