Bananglass nr 2

Nu är glassmaskinen igång igen, bananglass fast denna gången med havregrädde. Får se hur konsistensen blir på den. Smaken var i alla fall banan så det behöver jag inte oroa mig för.
Jag hittade inga recept på havreglass så jag fick improvisera men såg på ett ungefär när konsistensen blev bra.
Ska bli spännande att smaka imorgon!

Bananglass med havregrädde:
300 g bananer
1 dl havregrädde
1 dl socker
saft från en halv citron
Mixa bananen noga med en stavmixer. Häll i alla övriga ingredienser och mixa en gång till. Häll sedan upp i din glassmaskin och låt den sköta jobbet. Ställ in i frysen så den får stelna. Klart!

Avnjut gärna tillsammans med hemgjoda maränger och chokladsås.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0