Presentation av Alexandra

Så.. Vem är då jag bakom namnet Barfotaängel?
Mitt namn är Alexandra och jag är 20 år. Mina stora intressen här i livet hästar, inredning och matlagning!
Jag har precis börjat studera igen, utbildningen heter informationsdesign med inriktning mot rumslig gestaltning.

Ända sedan när jag var liten har jag varit inredningsintresserad. När jag var runt elva-tolv år började intresset för att möblera om i både tid och otid att infinna sig hos mig. Varje gång det var dags så var det utmaningen att lyckas göra ännu en unik planlösning som var det allra roligaste.
Inredning är något som jag verkligen brinner för men jag har även fått upp ögonen för att bygga och designa hus på datorn.

Nu till mina djur. Jag har en häst vid namn Rák som ni också kan läsa mer om här eller genom att klicka på bildlänken i menyn. Förutom en häst har jag även två kaniner, Lollipop och Kiwi som även de dyker upp här på bloggen ibland. Sedan har vi ju även Sally, vår vildkatt som valde att bosätta sig hos oss.


Matlagningsintresset har vuxit mer och mer under min uppväxt. Från början tyckte jag inte alls att det var något speciellt, att baka en kaka då och då räckte gott och väl för mig.
Nu för tiden, sedan jag flyttade hemifrån under gymnasiet har intresset för att prova nya maträtter, laga god och nyttig mat samt med bra råvaror infunnit sig. Jag älskar att leta nya recept och kokböcker är något som jag verkligen tycker om att bläddra i.
Att baka är också ett stort intresse både bröd och bakverk!

Sist men inte minst min pojkvän vid namn Andreas som vid ett flertal gånger blivit omnämnd i bloggen. Han är 26 år och jobbar på Comhem. Vi har just nu ett distansförhållande på ca 80 mil men hoppas att till hösten kunna flytta ihop!

Detta var lite kort om mig, är det något särskilt ni vill veta så fråga på!

Kommentarer
Postat av: Samanta, hästskötare på Island!

Då kan du få inreda mitt rum! :)

Jag är totalt värdelös på sådant..



OJ! 80 mil är ju en bit, hur klarar du av distansförhållande egentligen?

2011-06-07 @ 16:42:51
URL: http://samantas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0